Foorumin toiminnasta ja tulevaisuudesta

Foorumin kehitykseen ja toimintaan liittyvät keskustelut tänne
Pekka
Moderaattori

Foorumin toiminnasta ja tulevaisuudesta

ViestiKirjoittaja Pekka » 05 Joulu 2011, 12:31

Hei foorumilaiset,

Foorumi- ja novellisivusto ovat viimeisen puolen vuoden aikana kasvattaneet huomattavasti suosiotaan ja kavijamaarat ovat molemmissa olleet jatkuvasti nousussa. Talla hetkella sivustoilla kay yhteensa n. 150 000 kavijaa kuukaudessa ja sivukatseluita on lahes miljoona! Valitettavasti tama aiheuttaa myos lisakustannuksia sivujen yllapitajalle, eli minulle, ja jouduin vastikaan jalleen vaihtamaan tehokkaampaan palvelimeen. Tasta johtuen yllapitokuluni kolminkertaistuivat. Talla hetkella yllapidan molempia sivuja omaksi huvikseni ja tulot ovat vahaiset.

Kuten olen aiemmin useaan otteeseen kirjoittanut, molemmat sivut ovat aina maksuttomia eika aikomuksena ole kattaa kuluja minkaanlaisin pakollisin maksuin. Jonkinlaisia muutoksia nykytilaan taytyy kuitenkin tehda, ja tassa on muutamia mahdollisia vaihtoehtoja:

a) Sivuston yllapitoa jatketaan vapaaehtoisin lahjoituksin
b) Yritan hankkia lisaa mainostuloja erinaisista lahteista
c) Voitan lotossa
d) Etsin halvemman palvelimen jossa voin jatkaa sivustojen yllapitoa
e) Suljen molemmat sivustot

Palvelin on maksettu nyt helmikuun loppuun ja ainakin siihen asti toiminta jatkuu normaalisti. Alunperin perustin sivustot valiaikaiseksi ratkaisuksi IT.orgin sulkeutumisen jalkeen, mutta koska nyt nayttaa etta IT.org ei ole enaa palaamassa, olisi mukava jatkaa naiden sivujen yllapitoa. 3 kuukautta on onneksi pitka aika ja tassa ajassa ehtii tapahtua paljon, eli katsellaan ja kuulostellaan.

- Pekka
Seksinovellit.com | Foorumin säännöt |
Seksichat

"Having sex is like playing bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand." Woody Allen
RobinHund
Seksipeto

Re: Foorumin toiminnasta ja tulevaisuudesta

ViestiKirjoittaja RobinHund » 05 Joulu 2011, 12:56

A, B ja D. Millähän konstilla voisi avustaa kun ei ole verkkopankkitunnuksia?
eiratar
Noviisi

ViestiKirjoittaja eiratar » 05 Joulu 2011, 18:05

Huono juttu jos sivustot on suljettava. En oikein tietä hintaluokkaa palvelimelle ja kuinka kovasti maksaa. Olisin valmis jotain antamaan, mutta ei hirvittäviä summia. Jos ajattelisi, että sivustot olisivat maksullisia, niin en usko että monikaan maksaa yhtään mitään vaikka olisi vaan euron. Harva viitsii alkaa sähläämään tilinumeroittensa kanssa ym. Mutta minä kyllä, ja hiukan enempi kuin euro. Olen jossain nähnyt tilinumeronkin avustukseen, mutta en sitä nyt löydä.

Ehdotan kovasti mainostaen vapaaehtoista lahjoitusta, eli a).
Sitten vihattuja mainostajia, nykymaailman pakko, eli b).
Lotto kannattaa unohtaa.
Sitten halvempi palvelin jos löytyy, (Viro, Latvia tai Putin), eli d).
e) pitää unohtaa
:roll: :shock: :D
Miksi pitäisi ujostella?
MasterJonathan
Noviisi

ViestiKirjoittaja MasterJonathan » 05 Joulu 2011, 19:23

Heippa

a) ja B)

Ymmärrän toki vaikka käviöitä olisikin paljon, niin ei niistä mahdollisista mainoistuloista saa kovin pitkää penniä.

Vaikka purnaankin, ja tulen jatkossakin purnaamaan ;) , tietyistä asioista, niin arvostan tätä sivustoa suuresti. Minulle tämä on ainoa paikka missä julkaista juttujani. Ja vaikka kuinka plajon haluan kulkea nokka pystyssä niin yleisö on minulle tärkeä. Itse koen tällä hetkellä, että tällä sivustolla on mahdollisuudet kehittyä it.orgia paremmaksi paikaksi. Mutta toki menestyksellä on hintansa.

Minulta löytyy muuta euro likoon, mikäli sopiva lahjoituskanava löytyy. Paypalkin onnistuu, vaikka en itse hirveästi pidä siitä.
Kukkanen
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja Kukkanen » 05 Joulu 2011, 19:33

Kyllä minä voisin jonkinmoisen summan maksaa, tulee sitä paljon vähäpätöisempiinkin juttuihin tuhlattua :mrgreen:
Mielelläni tukisin hieman ylläpitoa, ja sitäpaitsi olen jo kiintynyt tähän foorumiin.
Mainoksetkaan ei haittaa, kunhan on mielenkiintoisia :D
Sivuston sulkeminen EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Pekka
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Pekka » 06 Joulu 2011, 07:43

Mukava huomata etta sivustojen sailymisella on omat kannattajansa. :) Olen tehnyt nyt alustavia suunnitelmia jatkosta, ja alan toteuttaa vuoden alusta seuraavaa:

- Keraan vapaaehtoisia lahjoituksia sivustojen kayttajilta. En halua kuitenkaan harrastaa tata pitkaan, silla mielestani kaiken sivuilla olevan materiaalin tulisi olla ilmaista kayttajille. Lisaksi lahjoitukset ovat erittain huono tapa rahoittaa kuukausimaksuilla toimivaa palvelua.

- Otan yhteytta potentiaalisiin mainostajiin ja yritan rahoittaa sivustoa mahdollisimman pitkalle mainostulojen avulla. Tama mahdollistaa sen, etta sivusto pysyy kayttajille ilmaisena jatkossakin.

- Siirran sivustot hallinnoimattomalle, halvemmalle palvelimelle. Tama voi viela aikaa erittain paljon silla joudun asentamaan kaiken itse. Lisaksi joudun selvittelemaan palvelimen sijaintimaan ja sen lainsaadannon sivustojen materiaaliin liittyen.

Jos sinulla on kokemusta tai osaamista palvelimen hallinnoinnista ja haluat auttaa, voit ottaa yhteytta minuun sahkopostitse osoitteeseen isomittari at kapsi piste fi. Jos haluat lahjoittaa sivuston yllapitoon, niin voit tehda sen tilinumerolle:

Pekka K / FI5080002525444625 (Sampo)

tai PayPal:

isomittari at kapsi piste fi

Kaikki lahjoitetut rahat menevat lyhentamattomana sivuston yllapitoon. :)
Seksichat

"Having sex is like playing bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand." Woody Allen
Pekka
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Pekka » 10 Joulu 2011, 03:49

Haluatko mainostaa esimerkiksi uusinta novelliasi tai blogiasi? Tai kenties hakea seuraa nakyvammalla tavalla? Nyt se onnistuu halvalla! Seksifoorumi.net ja seksinovellit.com tavoittavat viikossa yli 40 000 lukijaa.

Ensi viikosta lahtien sivuston mainostusjarjestelma menee kokonaan uusiksi ja taman jalkeen jokaisella on mahdollisuus mainostaa molemmilla sivustoilla. Nain kayttajat saavat lahjoituksilleen jotain vastinetta pienen teksti- tai kuvapohjaisen mainoksen muodossa. Mainostilaa myydaan viikottain ja ei-kaupallisten sivujen/organisaatioiden/yms. mainostaminen on huomattavasti kaupallisia halvempaa. Mainostilaa myydaan viikko kerrallaan ja kaikki mainostulot sijoitetaan sivuston yllapitoon. Alla on alustava hinnasto mainoksille:

Ei-kaupalliset sivustot
* tekstipohjainen mainos etusivun alaosassa (kayttajalistan ylapuolella), 3 e / viikko
* tekstipohjainen mainos viestien valissa tai etusivulla, 5 e / viikko
* banneri sivun ylaosassa, 10 e / viikko
* tekstipohjainen mainos sivun ylaosassa, 15 e / viikko (taattu nakyvyys joka sivulla!)

Ilmoitan tarkemmat ohjeet ja tiedot mainostukseen ensi viikon aikana. Jos haluat mainostaa kaupallista sivusto, ota yhteytta sahkopostitse osoitteeseen isomittari at kapsi piste fi.
Seksichat

Filosofi
Noviisi

ViestiKirjoittaja Filosofi » 10 Joulu 2011, 03:54

Löysin vasta foorumin puolen...
Toivottavasti tästä tulee uusi, parempi, siistimpi ja kauniimpi IT.org. Koska se tuskin enään nousee...

Hyvä Pekka, toivottavasti pystyt ylläpitämään tätä.
eiratar
Noviisi

ViestiKirjoittaja eiratar » 10 Joulu 2011, 13:00

Pekka kirjoitti:
Jos haluat lahjoittaa sivuston yllapitoon, niin voit tehda sen tilinumerolle:

Pekka K / FI5080002525444625 (Sampo)

tai PayPal:

isomittari at kapsi piste fi

Kaikki lahjoitetut rahat menevat lyhentamattomana sivuston yllapitoon.

Pieni roposemme yhteiseen hyväämme. t. minä ja hän
Miksi pitäisi ujostella?
PuuhaPeTe
KiihkoMode

ViestiKirjoittaja PuuhaPeTe » 10 Joulu 2011, 13:21

Toi paypal on kätevä kyllä, vielä katevämpi olis perustaa palvelu tekstiviesti, joka oli numerolta hyvin lähellä bb finaali äänestystä ja rahaa tulis vahingossa..

Nojoo vakavammin ottaen, kerätään kolehti, kyllä täältäkin jotakin irtoaa, rahaa valuu kaikkeen turhaan niin tämä on vain positiivinen investointi omaan mielenterveyteen..
Mulla ei ole mitään hajua paljonko tälläisen ylläpito vie fyrkkaa ja millaisista summista puhutaan, satasia?tuhansia?miljoonia?teinityttöjä? Mut uskon et vapaaehtoisilla fyffeillä saa helposti pyörimään yhden vuoden eteenpäin

Pieni panos heitetty, ostaessa tavaraa ulkomailta eri valuutoilla, jää helposti paypaliin roikkumaan nimenomaan pieniä summia, näitä sitten olen käyttäny mitä ihmeellisempiin asioihin, joten joulukuun ajan kaupoista jäävät pikkueurot ja sentit sijoitan tänne

Palaa sivulle “Foorumin kehitys ja toiminta”