Mielenterveys ja seksi

Yleistä keskustelua seksistä ja siihen liittyvistä aiheista
pelle
Noviisi

Mielenterveys ja seksi

Viesti Kirjoittaja pelle » 08 Tammi 2019, 04:14

Alkuun että mietin pitkään minne tälläinen jutunjuuri kuuluisi, joten jos tälläinen ketju löytyy muualta/kuuluu muualle niin anteeksi tästä.

Eli mitä mielessäni pyörii?

Kuten osa meistä kaikista minäkin elän parisuhteessa/avoliitossa, asun mielestäni sen oikean kanssa samankaton alla ja elämme yhteistä elämää. Elämä muuten on ihan mukiin menevää ja välillä siitä ylitse tulvivaa, mutta elämää varjostaa kumppanin pään sisäiset ongelmat, mitkä vaikuttavat yhteiseen elämiseen välillä erittäinkin suuresti. Enitenhän se vaikuttaa, yllätys kun tänne tästä kirjoittaa, seksin harrastamiseen kun toisella masentaa ja muut päänsisäiset asiat vie halut pois. Tästä johtuen sitä on välillä miettiny yhtä sun toista pettämisestä, lusikoiden jakoon laitosta, miettiny kysyväni lupaa käydä vieraissa kun häntä ei kiinnosta (todennu aikasemmin että ei käy) aina.... kröhöm... nuken yms hommaamista että saisi edes jonkunlaista "seksiä" harrastattua. Kädethän toimii aina mutta siihenkin nyt kyllästyy jossakin vaiheessa. Tiedän että tässä vaiheessa vaikuttaa siltä että eihän toi nyt vaikuta siltä että elämä olisi "mukiin menevää" kerran tollasia ajatuksia on. Mutta jos elämä muuten vaikuttaa toimivan yhdessä ja mukavaakin on niin onhan se yrittämisen arvoista? Onhan?

Eli lyhyesti: jos kumppanillasi on mielenterveysongelmia, mitkä vaikuttavat seksielämään, niin miten olet/olette asian suhteen toimineet.

Löytyyköhän mulla kohtalon tovereita samanlaisesta tilanteesta?
Sori kirjoitusvirheistä vielä...

cerveza
Seksipeto

Re: Mielenterveys ja seksi

Viesti Kirjoittaja cerveza » 08 Tammi 2019, 17:05

Muista syistä ollut ongelmia joskus ja tiedän muitakin joilla on ollut. Ratkaisu on että ottaa vastuun omasta seksuaalisuudesta, mitä se ikinä tarkoittaakaan.

Oikea ja väärä saa vähän venyä ja paukkua aiemmista käsityksistä. Hyvää suhdetta ei ole pakko lopettaa vain sen takia että seksi ei toimi ja seksiä ei ole pakko lopettaa siksi että sitä ei saa suhteessa tarpeeksi.

Deleted User 11742

Viesti Kirjoittaja Deleted User 11742 » 08 Huhti 2019, 08:13

Seksi ahistaa mua monesti kun sekstaan jonkun toisen kaa, ja mielenterveysongelmia on muutenkin. Mua alkoi ahistaan pitkäaikasimmassa seksiä siältäneessä ihmisuhteessani aina kun harrastimme seksiä useamman kerran viikossa. Ja häntä ahisti että mua ahisti. Olen tullut siihen tulokseen että tämänhetkisessä elämäntilanteessani seksi ei aiheuta ongelmia jos sitä on kerran viikossa.
Eka kerta kun harrastin seksiä toisen kaa, mulle iski meltdown muutaman tunnin päästä.
Yksin itsetyydyttäessäni ei ahista.

Jos sulla on kysyttävää multa mistä vain mikä liittyy aiheeseen, vastailen mielelläni. Surullista että teillä on samankaltasia ongelmia.

Deleted User 11742

Viesti Kirjoittaja Deleted User 11742 » 08 Huhti 2019, 08:17

Ja hyvä suhde kannattaa pitää jos se tuntuu hyvältä ajatukselta. Ei seksi ehkä loppujen lopuksi ole niin tärkeä juttu että sen vuoksi kannattaa erota tai jotain, kun kuitenkin on mahdollista että sun kumppani kyllä pääsee noista ongelmista ainaki osittain eroon. Mullaki tapahtuu edistystä koko ajan, vaik hitaasti.

Deleted User 11742

Viesti Kirjoittaja Deleted User 11742 » 08 Huhti 2019, 08:19

JA se miten toimin sen yhen kaverini kaa mun seksiongelmien suhteen, aika tyhmästi. Pistettiin seksin harrastelu poikki jos mua ahisti, ja sit alettiin taas jonkin ajan päästä jonka halusin, ja kaava toistui ja toistui. Se oli rankkaa molemmille, mutta en olisi osannu toimia muullakaan tavoin.

Vastaa Viestiin