Mielipiteitä, kysymyksiä ja ehdotuksia novellimoderaatiosta?

Täällä voitte keskustella novelleista, kategorioista, yms.
Slavemaster
Kisälli

Re: Mielipiteitä, kysymyksiä ja ehdotuksia novellimoderaatiosta?

ViestiKirjoittaja Slavemaster » 28 Kesä 2017, 18:10

Novellien muokkauksessa olen huomannut, että esikatselu- tai tarinasivu ei toisinaan automaattisesti päivity muutosten teon jälkeen, vaan se pitää ladata uudestaan, esim painamalla F5, että näkee muutoksen tapahtuneen.

Tuohon ensimmäiseen ongelmaan minulla ei ole ratkaisua :(
gayfin
Noviisi

ViestiKirjoittaja gayfin » 28 Kesä 2017, 23:29

No tässähän on kyse juuri siitä, että "luola" on aika huomaamaton. Ei se kait kaikille ole tarkoitettukaan, mutta olisi sille hyvä saada jonkinlaista näkyvyyttä.
Slavemaster
Kisälli

ViestiKirjoittaja Slavemaster » 29 Kesä 2017, 12:41

gayfin kirjoitti:No tässähän on kyse juuri siitä, että "luola" on aika huomaamaton. Ei se kait kaikille ole tarkoitettukaan, mutta olisi sille hyvä saada jonkinlaista näkyvyyttä.

Niin.... Luolan tarkoitus oli saada "pedofiilitarinat" näkymättömiin. Alunperinhän sivuston päivityksen yhteydessä ne haluttiin poistaa kokonaan, en tiedä olisiko se ollut parempi vaihtoehto. En oikeasti tiedä mitä asialle voisi tehdä. Olen itse tyytynyt kertomaan luolan olemassaolosta kaikille jotka ovat asiaa kysyneet.
WWW90
Noviisi

ViestiKirjoittaja WWW90 » 29 Kesä 2017, 23:34

Ongelmana on, että nämä tarinat ovat monessa eri kategoriassa, eikä tietyn yksittäisen tarinan löytäminen ole aina helppoa. Ei auta, että tarinan avaaminen uuteen tabiin heittää välillä 404-virheilmoitusta. Jos tarinoilla olisi oma Luola-tagi, parantaisi se sivuston käytettävyyttä. Luulisi, että jos olemassaolevien tarinoiden piilottaminen onnistui, niin onnistuisi myös tuo uuden tagin lisääminen vanhoihin tarinoihin.
SugarDaddy
Noviisi

ViestiKirjoittaja SugarDaddy » 02 Elo 2017, 13:32

Kyllä tuo seksinovellit.com vaatisi hieman käytettävyyden parantelua. Luolasta on todella hankala löytää, edes omaa tarinaa. Välillä se ilmestyy välillä ei. Sama homma siellä omat novellit kohdassa. Useemmin se näyttää että en ole kirjoittanut yhtään tarinaa ja hetken päivittelyn jälkeen se ilmaantuu sinne ja katoaa taas seuraavalla kerralla.
Punakone
Noviisi

ViestiKirjoittaja Punakone » 05 Elo 2017, 22:33

SugarDaddy kirjoitti:Sama homma siellä omat novellit kohdassa. Useemmin se näyttää että en ole kirjoittanut yhtään tarinaa ja hetken päivittelyn jälkeen se ilmaantuu sinne ja katoaa taas seuraavalla kerralla.

Saman olen itsekin huomannut. Korjaantuu ainakin itselläni (Firefox) kun painan kahdesti putkeen ''Oma profiili'' -kohtaa.
Kaz
Noviisi

ViestiKirjoittaja Kaz » 13 Elo 2017, 19:49

Kyllähän noita ideoita löytyy mutta ilmeisesti muutoksia ei ole tulossa kun alusta toimii edes jotenkuten?

Siitä huolimatta:
- Luola kuntoon. Mulla on yksi luolassa oleva novelli. Luettu alle 100 kertaa. Muiden lukukerrat on neli tai viisi numeroisissa. Nämä lukukerratkaan ei haittaisi jos edes ne muut kirjoittajat ja oudompaa hakevat löytäisi sen, mutta kun eivät löydä. Esim tuolla alle 100kertaa luetulla on 2 kommenttia joka on naurettavan paljon lukijoihin nähden. Sivuilla voisi hyvin olla suoraan ohjeet miten se luola aukenee tai että se edes on olemassa. Koska mä opin sen muutaman vuoden jälkeen vasta kun huomasin että novellini sellaiseen löytyi. Ja satuin muistamaan että sivustolla on täysin erilliset foorumit (ja näihinkään ei löydy linkkiä seksinovellien puolelta mielestäni) Tämä romahduttaa motivaatiota kirjoittaa rasvaisempaa tai hullumpaa tekstiä. Mulla on esim yksi neliosainen sarja pöytälaatikossa odottamassa parempia aikoja.

- Tipatessa sydämmellä pitäisi mielestäni olla jokin peruste. Saada edes jokin käsitys mistä hyvästä ne on tullut. Mistä ihmiset pitää?

- Slavelle (tai kuka nyt milloinkin novellit moderoi ilmeisesti kuitenkin vain Slave) oikeus paiskata novelli takaisin kirjoittajalle kommentein. Kirjoitin esim jo jokin aika sitten yhden novellin päissäni junassa puhelimella ja jostain syystä humalassa sen myös lähetin heti. :D Tottakai vastuu tekstini asusta on minulla mutta vähän itkettää että vaikka korjaisinkin sen niin nuo yhdet tähdet kirjoitusasusta ei häviä koskaan. :cry:
Kuitenkin tuon novellin läpimeno on siitä huono hommeli että sillä on ollut outo vaikutus motivaatioon kirjoittaa. Tuntuu etten saa enää mitään valmiiksi kun pelkään uutta tulvaa yhdestä tähdestä.
Mielestäni Slavelle pitäisi saada työkalut ja luvat tehdä sellaista "Aika paljon virheitä haluatko korjata eka" "Tää menee luolaan tällaisenaan, haluatko muokata vai onko ok?" Tyylistä sananvaihtoa.

Itseasiassa mielestäni tämä kaikki sananvaihto pitäisi olla samalla sivustolla kuin novellit ja yhden rekisterin alla. Silloin tätä varmaan tulisi harrastettuakin. Mä esim olen lukuisat kerrat meinannut tulla kirjoittamaan mutten ole sit jaksanut rekisteröityä erikseen. Uudet kirjoittajathan tätä ei voi edes löytää ellei joku kommentteissa linkkaa.
Slavemaster
Kisälli

ViestiKirjoittaja Slavemaster » 14 Elo 2017, 10:11

Kiitos kommenteista, Kaz. Olen hyvin vahvasti samaa mieltä varsin monista pointeista, mutta en tiedä sivuston käytännön toteutusmahdollisuuksista oikein mitään. Voisin itse myös kaivata mahdollisuutta muokata tarinoiden tageja yleiseen käytäntöön sopivammiksi.. Sellainen piti olla tulossa, mutta en tiedä kehitetäänkö sivustoa enää. (Jos täällä on vapaaehtoisia sivukoodareita, Pekka voi olla kiinnostunut :D )

En tiedä riippuuko selaimesta, mutta minulla ainakin foorumin, novellisivujen ja chatin välille löytyvät linkit sivun ylälaidasta. Toki ne voisivat näkyä paremminkin.

Palaa sivulle “Keskustelua novelleista”