Pettäminen

Keskustelua seurustelusta, rakastumisesta, parisuhteesta...
Sarah
Noviisi

Re: Pettäminen

ViestiKirjoittaja Sarah » 24 Elo 2012, 13:40

Komppaan bikundia!!! :)

Kaks viimeisintä viestiä sen sijaan menee yli hilseen. :o
-Sarah-
petter
Noviisi

ViestiKirjoittaja petter » 06 Syys 2012, 22:19

Sarah kirjoitti:Kaks viimeisintä viestiä sen sijaan menee yli hilseen. :o

Samoin

Järjellä kun ajattelee niin keneltä se on mitään pois jos käy naapurin mirkkua salaa välillä sutasemassa niin kauan kun siihen ei liity tunteita ja se ei muuten vaikuta suhteeseen?
Ihminen ei monessakaan asiassa ajattele järjellään, vaan on olemassa kaiken näköisiä kirjoittamattomia sääntöjä.
Voiko suhteen ulkopuolinen suhde olla vaikuttamatta suhteeseen?

Minusta se ei ole pettämistä jos pariskunta erikseen sopii ja hyväksyy sen, että seksiä voi olla myös muiden kanssa.
neira
Kisälli

ViestiKirjoittaja neira » 06 Syys 2012, 23:24

petter kirjoitti:Minusta se ei ole pettämistä jos pariskunta erikseen sopii ja hyväksyy sen, että seksiä voi olla myös muiden kanssa.

No ei tietenkään! Pettäminen tarkoittaa luottamuksenPETTÄMISTÄ, ei sitä että makaa toisen kanssa. Toiset laskee pettämisen rajan menevän jo pusuttelussa, toisille se on ok. Jokainen saakoon itse päättää missä raja menee.

Mä en ikinä pettäisi poikaystävääni koska tietäisin miten se loukkaisi häntä. Ei siksi, että nyt makaan toisen kanssa, vaan siksi, että pettäisin hänen luottamuksensa. Me ollaan yhteisesti päätetty ettei kosketa muihin, se toimii ainakin tällä hetkellä parhaiten meille. Siinä mielessä voin sanoa pettämisen olevan sen merkki, ettei rakasta toista ja paha juttu. Siinä pettää luottamuksen. Siinä särkee toisen sydämen.

Minulle sopisi se että satunnaisesti esim. kerran parissa-kolmessa kuukaudessa hässittäisiin ulkopuolisia, mutta se ei ole mukava ajatus poikaystävälle. Se ei ole mulle niin tärkeä asia, seksi ei tee meille yksinään parisuhdetta. Mä rakastan häntä enemmän kuin mitään ja olen valmis joustamaan tässä kohtaa. Tämä on minun asioiden tärkeysjärjestys.

Muutenkin tuntuu, että pettäminen laitetaan aina puolison syyksi. "Mitäs ei pidä mua onnellisena / tyydytettynä / aina sanoo olevansa väsynyt jnejnejne". Mua suoraan sanoen oksettaa kun aikuiset ihmiset käyttäytyy parisuhteessa kuin olisivat siinä vain mielihyväperiaattein. Olihan juuri se uutinenkin IS:ässä että pieni enemmistö on sitä mieltä, että parisuhteen VELVOLLISUUKSIIN kuuluu seksin harrastaminen. Ja voihan herramunjee niitä kommentteja siellä! "Joo ei tipu kyllä lainkaan akalta/ukolta, on se niin kamalaa kun aina se vaan haluaa nukkua ja valivalivalivali..." KENELLEKÄÄN ei sitten tule mieleen kysyä että miksei se taho harrastaa seksiä? KUKAAN ei viitsi ees MIETTIÄ että oiskohan joku vialla? Vaivaako toisen mieltä joku? Puhuttaisiinko? Työasiat painaa? Väsyttää? Voisko sille olla joku syy? Onko sulla liikaa kotihommia/stressiä? Voinko jotenkin auttaa? Kertoisitko mikä on vialla koska me ollaan tässä suhteessa yhdessä ja välitetään toisitamme JONKA TAKIA MUUTEN PARISUHTEESEEN RUVETAAN. Aina on pakko mukamas antaa ja saada tasaisin määrin. Mihin on kadottanut välittäminen, empatia ja vilpitön rakastaminen?

Kyllä munkin poikaystävä opiskelee nyt ja on aivan kiinni niissä ja seksin määrä on vähentynyt. Eipä tulisi silti mieleenkään angstata että yhyy kun ei seksiä tipu voi ei en kestä tai olla vihanen, puhumattakaan siitä että hyppäisin toisen sänkyyn! Samoin kun minulta kuoli tossa talvella yksi erittäin rakas sukulainen ja olin aivan maassa sen takia. Kolmeen viikkoon me ei harrastettu seksiä, eikä poikakaverille tullut mieleenkään hakea tyydytystä muualta "luonnollisille tarpeilleen". Se vaan oli ihana ja mun tukena, silitteli päätä kun itkin sen sylissä tuntikausia ja vahti vieressä kun jossain vaiheessa nukuin ja nukuin pelkästään ja olin aivan uupunut. Eipä tullut sille mieleen valittaa että kun hei mites HÄNEN tarpeet, mistä se parisuhde rakentuu plaaplaaplaa, hei mietis nyt muija että minkä takia ihmiset vaistomaisesti menee yhteen. Mua vituttaa muutenkin kun "vaistoja" ja "vieettiä" ja "hormoneja" käytetään ihmisten käyttäytymisen automaattisena perustana. Hormonitasot saadaan alas itsetyydytyksellä ja "luonnolliset tarpeet" tyydyttyy siten. Ne kun ei tiedä, harrastatko oikeasti seksiä ihmisen vai dildon kanssa.

Että silleen. Oma mielipide on siis että pettämiselle löytyy syy vain ja ainoastaan omasta itsekkyydestä tai lapsellisuudesta "Mitäs et huomioi mua!" Jos parisuhteessa ei kaikki tyydytä, siitä voi sanoa suoraan tai sitten erota jos tuntuu ettei arvomaailmat (mm. käsite pettämisen rajasta) kohtaa.
shockwaves
Noviisi

ViestiKirjoittaja shockwaves » 16 Loka 2012, 12:54

Minusta känni ei ole syy pettämiselle, tekosyy ehkä. Jos tulee kännipäissään törttöiltyä niin ei sovi kuin kantaa vastuunsa.

Itse olen pettänyt monestikin mutta en nykyisessä suhteessa, enkä edellisessäkään enää joka kuitenkin kesti useita vuosia. Ikä tuo ilmeisesti järkeä päähän mikä on hyvä! En todella tahtoisi loukata omaa miesystävääni niin karusti.

Jos minua petettäisiin niin tekisin varmasti kaikkeni kostaakseni mahdollisimman tehokkaasti :roll:
rapu
Noviisi

ViestiKirjoittaja rapu » 24 Loka 2012, 20:22

Sarah kirjoitti:Olen pettänyt, tietääkseni en ole tullut petetyksi. Pettäisin nytkin, jos saisin yhden miehen. Hänkin on varattu mutta tosi kunnollinen ja moraalinen. Olen ihastunut ja haluan häntä enemmän kuin ketään muuta VUOSIIN. Olemme suudelleet ja hyväilleet toisiamme (hän sortui kun oli humalassa) ja haluni tietenkin vain kasvoi tästä.

On aika epätodennäköistä että menisimme pitemmälle, tämä mies varmasti katuu tekoaan ja kokee sen verran syyllisyyttä, että välttelee minua jonkin aikaa (vaikka toivoisinkin että saatuaan koskea minua hänen himonsa vain kasvaisi ), joten se siitä sitten...

Jostain syystä en koe pettämistä pahana. Ehkä olisin eri mieltä, jos parisuhteeni olisi toimivampi? Onkohan se totta mitä sanotaan, että onnellisessa parisuhteessa olevat eivät petä?

P.S. Tekisi mieli gallupoida: jos saa miehen suutelemaan, mitkä on mahikset saada mies sänkyyn? Esim. kuinka moni varattu foorumilainen repsahtaisi pidemmälle tilaisuuden tullessa?

Täytyy vastata gallupiin ja todeta et kun pääsin varattuna suutelemaan ihailemaani vierasta naista niin sänkyynhän sitä aikanaan päädyttiin... ja ei ole kyllä kaduttanut muu kuin silloisen käytettävissä olevan ajan lyhyys ;)
pahamaa
Noviisi

ViestiKirjoittaja pahamaa » 27 Loka 2012, 02:07

Omalla kohdalla pettäminen tapahtuu vain yhden henkilön kanssa sovitusti, mutta tyttöystäväni ei tästä tiedä. Tämä kenen kanssa petän on lapsuuden ystäväni ja hyvin kaunis sellainen, hänkin seurustelee. Joskus harrastamme seksiä muuten vain ihan ystävyyden kunniaksi ja joskus harrastamme lievittääksemme toistemme tarpeita. Pakko sanoa että toisen kanssa naimisessa on sitä omanlaista fiilistä mukana!
praetorian
Noviisi

ViestiKirjoittaja praetorian » 03 Tammi 2013, 17:07

Niin monta mahdollisuutta pettämiseen on ollut, että välillä ihan hirvittää. Mutta ylpeänä voin todeta, että yhteenkään niistä en tarttunut vaikka silloisen muijan kanssa ei seksiä harrastettukaan. Eikä se seksittömyys edes haitannut. Yhdessä oltiin koska viihdyttiin toistemme seurassa. Ja kyllähän sitä ajatteli, että seksiä tulee kun/jos on tullakseen. Pettämään en ryhtynyt, koska tiesin kuinka se toista loukkaisi. Varsinkin kun itse olisin vetänyt pussillisen herneitä nenään jos hän olisi käynyt vieraissa.

Mä en jaksa ymmärtäää täällä kirjoittaneita. Miksi olla ylipäätään parisuhteessa jos haluaa kuksia ketä tahtoo? Nyt en puhu parisuhteesta, joka perustuu pelkkään seksiin (lue: seksisuhteesta). Jos haluaa seurustella niin silloin pidättäydytään siihen yhteen kuten länsimaisessa kulttuurissa on tapana.
Se on toki eri juttu jos sovitaan keskenään vapaammasta parisuhteesta, mutta oletus on, että jos ollaan yhdessä, niin ollaan yhdessä vain kahdestaan. Jos ei ole valmis sitoutumaan, niin sitten ilmoitetaan asiasta toiselle.

Ymmärrän kyllä, että jotkut näkevät pettämisen vähemmän vakavana asiana kuin mitä yleinen mielipide on ja näkevät mielipiteeni pettämisen demonisointina. Ja niinhän se varmasti onkin. Mutta toivoisin näiden henkilöiden ottavan huomioon, että muilla ei välttämättä ole yhtä rennot näkemykset pettämisen suhteen ja sen takia voivat loukkaantua pettämisestä vahvasti.
MadClown
Rakkauden ammattilainen
Viesti:

ViestiKirjoittaja MadClown » 03 Tammi 2013, 17:28

Mua on petetty, se vituttaa aika lailla
bikundi90
Moderaattori

ViestiKirjoittaja bikundi90 » 03 Tammi 2013, 18:50

Entä sitten jos parisuhteessa toinen ei enää halua seksiä, mutta toinen haluaa? Ja pettämistä ei sallita. Joutuuko tämä seksiä haluava sitten tyytymään käteen suhteen loppuun asti? Kuulostaa ainakin sille toiselle aika kolkolta, vai kuinka.
praetorian
Noviisi

ViestiKirjoittaja praetorian » 03 Tammi 2013, 20:12

bikundi90 kirjoitti:Entä sitten jos parisuhteessa toinen ei enää halua seksiä, mutta toinen haluaa? Ja pettämistä ei sallita. Joutuuko tämä seksiä haluava sitten tyytymään käteen suhteen loppuun asti? Kuulostaa ainakin sille toiselle aika kolkolta, vai kuinka.

Kieltämättä tilanne olisi kyllä v-mäinen, mutta mielummin tuollaisessa tilanteessa kannattaaa lähteä miettimään syitä, että miksi toista ei seksi enää kiinnosta sen sijaan, että lähtisi vieraisiin. Ja jos puhuminen ei auta niin tämän halukkaan osapuolen kannattaa miettiä haluaako/pystyykö olla tässä parisuhteessa ilman seksiä vai ottaako ero jos kompromissejä ei löydy. Pettämistä en näe missään tilanteessa vaihtoehtona.

Palaa sivulle “Seurustelu ja rakastuminen”