Pettäminen

Keskustelua seurustelusta, rakastumisesta, parisuhteesta...
petter
Noviisi

Pettäminen

ViestiKirjoittaja petter » 04 Kesä 2012, 13:33

Pettäminen on eräänlainen tabu. Se on melko yleistä ja moni sitä ilmeisesti tekee, mutta kaikki on yhtä mieltä siitä että se on väärin ja niin ei saa tehdä.

Onko kännissä tapahtunut pettäminen hyväksyttävämpää, kuin selvinpäin? Olen kuullut ihmetyksiä jostakin joka on pettänyt selvinpäin. Kännissä pettämisen olisi kuulemma ymmärtänyt.

Oletko pettänyt tai tullut petetyksi? Pettäisitkö jos tulisi tilanne josta et voi jäädä kiinni?

Itse olen tullut petetyksi, mutta en ole koskaan pettänyt. Hyvä tilaisuus pettämiseen on kyllä ollut, mutta jätin välistä. Olen pitänyt itseäni ns. kunnollisena miehenä, mutta jostakin syystä tuo pettämättä jättäminen aiheutti melkoisen morkkiksen. Vissiin hormoonit näki hyvän tilaisuuden levittää geenejä ja rankaisi kun mies ei toiminut?
bikundi90
Moderaattori

Re: Pettäminen

ViestiKirjoittaja bikundi90 » 04 Kesä 2012, 20:32

petter kirjoitti:Vissiin hormoonit näki hyvän tilaisuuden levittää geenejä ja rankaisi kun mies ei toiminut?

Näin se varmaankin on. Ihminen on kuitenkin sellainen luontokappale, jota ei ole varsinaisesti tarkoitettu yksiavioiseksi, vaan lisääntymään. Yksiavioisuus kun on uskontojen luoma keinotekoinen elementti ihmiselämässä. Jos ihminen olisi tarkoitettu yksiavioiseksi, kukaan ei pettäisi.
MadClown
Rakkauden ammattilainen
Viesti:

ViestiKirjoittaja MadClown » 04 Kesä 2012, 22:40

mua on petetty, ite en muista pettäneeni
noitapilli
Noviisi

ViestiKirjoittaja noitapilli » 04 Kesä 2012, 23:23

Oikeesti - mä en ymmärrä enkä pidä sanan "pettäminen" käytöstä jos on puhe parisuhteesta ja sen ulkopuolisesta seksistä. Pettäminen ja petos on tahallista huijaamista. Mutta mitä ihmeen "pettämistä" se on, jos vaikka kaksi omilla tahoillaan naimisissa olevaa aikuista harrastaa myös keskenään seksiä? Jos kummankaan puolisot eivät millään lailla kärsi asiasta, jos kummankaan puolisoita ei huijata, niin minkä HITON takia sitäkin puhutaan muka pettämisenä?

Ja kun nyt kyisyitte, kyllä mulla on ollut seksiä muutamien ystävieni kanssa myös sinä aikana kun olen ollut naimisissa. Niin on vaimollanikin. Mutta ei se mikään petos ole. Hellyyttä se on ja hyvän olon jakamista.
Räsynukke
Noviisi

ViestiKirjoittaja Räsynukke » 05 Kesä 2012, 09:41

Pettäminen ja pettäminen. Ruma sana. Voisi olla vaikka luottorikos, heko heko. Pettäminen ja syrjähyppy. Lähes kaikki sitä ovat tehneet. Jotkin tiukkapipot todistelevat jo sen ajattelunkin olevan pettämistä, siitä unelmointi.
Siksi siis lähes kaikki ovat pettureita. Piispat, papit, opettajat ja omat vanhemmat. Saati sitten itse.

Suosittelen tutustumista tämän saman foorumin aiempaan ketjuun, tätäkin sivuavaan ajatusten vaihtoon.

viewtopic.php?f=21&t=310
Aina yhtä hämmentynyt, mutta utelias
petter
Noviisi

ViestiKirjoittaja petter » 05 Kesä 2012, 10:29

Räsynukke kirjoitti:Suosittelen tutustumista tämän saman foorumin aiempaan ketjuun, tätäkin sivuavaan ajatusten vaihtoon.

viewtopic.php?f=21&t=310

Jahas, sielläpä olikin jo juttua aiheesta.

Perinteinen parisuhdehan perustuu siihen ettei harrastella seksiä muiden kanssa, ellei toisin mainita/sovita.
Ania
Noviisi

ViestiKirjoittaja Ania » 05 Kesä 2012, 12:46

Omakohtaista kokemusta ei asiasta ole, mutta olen sivusta seurannut ystäväni ja hänen ex-miehensä suhdetta..

Ensimmäisellä kerralla mies tunsi omatunnon kolkuttavan ja vannoi syvästi katuvansa tekoja. Muutaman kuukauden päästä sama toistui. Viimeisillä kerroilla suorastaan kerskuili saavutuksillaa.

Kaverini ei tuon suhteen aikana saanut nähdä miespuolisia kavereitaan - mies veti herneet nenään ja ääneen sanoi usein että "eihän susta koskaan tiedä..". Suhdehan oli hyvin epätasapainoinen kunnes vihdoin kaverini päätti siitä pois lähteä.

Itse olen vahvasti sitä mieltä ettei pettäminen ole oikein. Suhteet perustuvat luottamukseen.
Räsynukke
Noviisi

ViestiKirjoittaja Räsynukke » 05 Kesä 2012, 14:44

Ania kirjoitti:Itse olen vahvasti sitä mieltä ettei pettäminen ole oikein. Suhteet perustuvat luottamukseen.

Näin se on!

petter kirjoitti näin. "Perinteinen parisuhdehan perustuu siihen ettei harrastella seksiä muiden kanssa, ellei toisin mainita/sovita."

Siis, "ellei toisin mainita//sovita."

Voin vakuuttaa, että silloin ollaan koko parisuhteen tuhon tiellä. Ajatelkaa nyt!
Aina yhtä hämmentynyt, mutta utelias
r0sv0
Noviisi

ViestiKirjoittaja r0sv0 » 05 Kesä 2012, 17:18

Taitaa tuo yksiavioisuus olla yksi näitä ihmisyhteisöjä koossa pitäviä liimoja, halusi sitä tai ei. Veikkaisin että tuon ilmiön taustalla olisi miehinen halu pitää huolta, että se oma biologinen perimä jatkuisi yksinoikeudella, eikä niihin naisiin ole muut aisankannattajat päässeet siementämään. Tämä ilmiö voisi olla taustalla monissa uskonnollisissa yhteisöissä vielä nykypäivänäkin, joissa miehellä voi olla monta vaimoa, mutta vaimolla harvemmin montaa miestä.

Itse en ole koskaan pettänyt ketään suhteessa, mutta sen verta hyvin itseäni tunnen että sopivassa tilanteessa oikean ihmisen kanssa varmasti sortuisin. Tietäisin kyllä tekeväni väärin, mutta tekisin varmasti siitä huolimatta. En ole koskaan ollut kovin hyvä oman moraalini valvoja.
eternity
Noviisi

ViestiKirjoittaja eternity » 15 Kesä 2012, 07:16

Ania kirjoitti:Omakohtaista kokemusta ei asiasta ole, mutta olen sivusta seurannut ystäväni ja hänen ex-miehensä suhdetta..

Ensimmäisellä kerralla mies tunsi omatunnon kolkuttavan ja vannoi syvästi katuvansa tekoja. Muutaman kuukauden päästä sama toistui. Viimeisillä kerroilla suorastaan kerskuili saavutuksillaa.

Kaverini ei tuon suhteen aikana saanut nähdä miespuolisia kavereitaan - mies veti herneet nenään ja ääneen sanoi usein että "eihän susta koskaan tiedä..". Suhdehan oli hyvin epätasapainoinen kunnes vihdoin kaverini päätti siitä pois lähteä.

Itse olen vahvasti sitä mieltä ettei pettäminen ole oikein. Suhteet perustuvat luottamukseen.

Kuulostaa ihan meikäläisen ex-mieheltä... Ei mulla muuta. :geek:

Palaa sivulle “Seurustelu ja rakastuminen”