Miten helposti ihastut?

Keskustelua seurustelusta, rakastumisesta, parisuhteesta...
JormaK
Noviisi

Re: Miten helposti ihastut?

ViestiKirjoittaja JormaK » 08 Marras 2014, 14:36

Noni! Taidan olla pitkästä aikaa ihastunut. Tällä kertaa työkaveriin. Inhottavaa. :lol:
Edellisestä kerrasta onkin varmaan kaksi vuotta.
chipot
Noviisi

ViestiKirjoittaja chipot » 07 Maalis 2015, 11:32

Kyllä mä ihastun todella helposti. Joskus ihastumisia tulee jopa viikoittain, mutta ilman fyysistä kontaktia ne katoavat monesti jo päivässä. Vain harva ihastus kuitenkin on omaan toimintaan vaikuttava vaan lähinnä semmoinen hetkellinen "wou" tunne.
Aletheya
Noviisi

ViestiKirjoittaja Aletheya » 07 Maalis 2015, 23:50

Nuorempana, etenkin teininä ihastuin todella helposti, se kävi nopeasti ja tulisesti. Nyt, muutaman sydänsurun "rikkaampana" vaatii jo melkoisesti että alan edes pitämään erityisesti jostakusta, saatika että ihastuisin. Olen jo alkanut epäilemään ihastunko enää koskaan. :D
Hirvee
Noviisi

ViestiKirjoittaja Hirvee » 20 Touko 2017, 03:26

Vaikeasti.
KuumaTuli
Noviisi

ViestiKirjoittaja KuumaTuli » 06 Loka 2017, 00:29

Suht helposti, mutta olen nirso.
Neon
Noviisi

ViestiKirjoittaja Neon » 19 Joulu 2017, 02:21

Minulle tulee pieniä ihastumisia äärimmäisen helposti. Ei tarvita kuin vähän ystävällisiä katseita ja sanoja ja pikkuisen enemmän huomiota kuin oletan ihmisiltä saavani, ja se on menoa. Ihastun siis ihmisiin, joiden oletan olevan kiinnostuneita minusta. Useimmitenhan tämä kiinnostus tuskin on todellista. Minulla on aina ollut vähän kavereita, olen tosi huono muodostamaan kaverisuhteita ja ylipäätään tutustumaan ihmisiin. Siksi tulkitsen herkästi, että minuun paljon kontaktia ottava ihminen on kiinnostunut minusta, ellen tiedä melko varmasti että näin ei ole. Vaikka tiedostan tämän taipumukseni, ihastun silti yhtenään sinne sun tänne. Nämä ihastumiset eivät tietysti useimmiten olekaan kovin kestäviä, mutta saatan jäädä roikkumaan pitkäksikin aikaa ajatukseen ihastuneisuudesta.

Aidompia, ns. oma-aloitteisia ihastumisia tapahtuu huomattavasti harvemmin. Ne ovat tosi rajuja ja saattavat kestää kauankin, mutta en välttämättä uskalla tehdä mitään asian edistämiseksi. Miksi pitää olla näin vaikea ihminen...
cerveza
Kisälli

ViestiKirjoittaja cerveza » 19 Joulu 2017, 03:18

Täällä on käsitelty ihastumista, rakastumista ja rakkautta sujuvasti samassa. Minulla ihastuminen ei ole oikein sama asia enää nykyään kuin rakastuminen. Nuorempana se oli jokseenkin sama. Tunsi sellaisen voimakkaan tunteen ja jos sitä kesti kuukausikaupalla, pidin sitä rakastumisena. Eikä ole syytä ajatella että olisin ollut väärässä.

Viime vuosina olen saattanut ihastua hetkittäin naisystäviin joita olen rakastanut ja myös uusimpaan. Mutta ihastumisessa ja rakastamisessa ei ole minulla sama asia kyseessä lähellekään. Ennen kaikkea ihastun nykyään sellaisiin, joihin ei muodostu kovin vahvaa tunnetta. Jotenkin söpöihin sellaisella tavalla, etten yleensä ala tuntemaan kovin vahvasti. Eivät vaikuta yhtään tyttöystävämateriaalilta ja usein heistä ei välity samalla tavalla vahvaa seksuaalisuutta kuin mitä naisista joista oikeasti kiinnostun.

Poikkeuksiakin on. Edelliseeni olin jatkuvasti ihastunut ja rakastinkin. Parisuhteessa sitä ihastumista ei kuitenkaan tarvitse niin paljoa ja tarvitsen itse enemmän sellaista syvällisyyttä, mikä on ehkä peräti vähän ristiriidassa ihastumisen kanssa. Toki välillä pitää olla myös parisuhteessa niitä flirttitilanteita joissa tuntee ihastusta.

Tämän tajuaminen pikkuhiljaa on tuntunut hyvältä, koska nykyään ymmärrän että saan ihan mielelläänkin ihastua keneen tahansa milloin tahansa, eikä se ainakaan haittaa suhdetta. Enemmänkin päin vastoin. Se piristää sitä.

Tämä asetteluni on varmaan vähän outo, joten voisi ehkä yksinkertaistaa ja vetää mutkia suoriksi toteamalla että itselleni flirtti ja ihastus on läheistä sukua, silloin kun se flirtti tuntuu. Ja että ihastus tapahtuu hetkissä ja menee yleensä ohi, kun taas rakastuminen on pitkäaikaisempi juttu. Rakastamisesta nyt puhumattakaan.

Palaa sivulle “Seurustelu ja rakastuminen”