Totta. Kun vielä saisi sattumaan samalle päivälle...merimaaria kirjoitti:Uimahalli ei minusta ole kovin eroottinen paikka, mutta nakurannat kyllä ovat. Ihana lämmin aurinko ja mukavaa seuraa.
a) lämpimän aurinkoisen ilman
b) olemisen paikkakunnalla, jossa on nakuranta
c) tilaisuuden "livahtaa" tuollaiselle rannalle asiasta numeroa tekemättä
Suomalaiset vaihtoehdot ovat aika vähissä. Yyterissä en ole koskaan käynyt. Helsingin Pihlajasaaressa onnistuin käymään viimeksi viime kesänä. Mutta paikka nyt on, mikä on.
Lähimpiä ulkomaisia nakurantoja, joilla olen vieraillut, ovat Melbystrand Ruotsissa ja Sylt sekä Bansin Saksassa. Tanskan rannoilla, jotka eivät ole varsinaisia nakurantoja, olen myös käynyt. Nakuilupaikkojen huippuihin kuuluu tietysti Cap d'Agde, jossa olen käynyt kerran. Se on harmillisen kaukana. Asioiminen alasti ruokakaupassa on mielenkiintoinen kokemus.
Suomessa pystyi harrastamaan sisänakuilua kevääseen 2013 asti myös Katinkullan kylpylässä, mutta valitettavasti tämä vaihtoehto poistettiin. Tarkoitan tässä yhteydessä "nakuilulla" sukupuolierottelematonta julkista alasti olemista. Mökkisaunat ja muut yksityiset paikat ovat tietysti asia erikseen.
Yksityistä alasti olemista pystyy tietysti harrastamaan missä tahansa, missä ei ole yleisöä. Pienellä riskillä – joka kuuluu asiaan – olen harrastanut alasti liikkumista myös eräässä isossa saaressa, jonne ei vie siltaa, ja jossa ei ole asutusta. Ellei ole marja-aika tai sieniaika, on erittäin epätodenäköistä kohdata saaressa muita ihmisiä. Kuka nyt lähtisi helleilmalla itikoita kuhisevaan metsään kävelemään. Eipä juuri kukaan. Vitsi on vain siinä, että ei saaressa todellisuudessa kuhise itikoita. Kun pysyy liikkeellä, hyönteiset eivät vaivaa. Olen kävellyt kilometrien lenkkejä alastomana saaren ruohottuneilla poluilla ja hakkuuteillä. Välillä olen pulahtanut uimaan jossakin rannassa ja jatkanut taas matkaa. Tällaisessa metsässä olemisessa on ”Tarzan-tunnelmaa”, vaikka en painikaan samassa sarjassa, kun mainitsemani mielikuvitussankari. Metsässä ei oikeastaan pelota ihmisen kohtaaminen, koska ihmisen kuulee ja näkee kaukaa ja voi piiloutua. Pelottavampaa on mahdollinen karhun kohtaaminen. Alaston ihminen olisi karhulle helppo suupala, kun ei tarvitsisi edes vaatteita riisua.
https://www.google.com/maps/@56.521249, ... !2e0?hl=en