Suurin osa ihmisistä biseksuaaleja?

Täällä keskustellaan homo- ja biseksuaalisuudesta.

Olen...

Mies, 100% hetero.
14
18%
Biseksuaalinen mies.
45
57%
Homoseksuaalinen mies.
6
8%
Nainen, 100% hetero.
2
3%
Biseksuaalinen nainen.
12
15%
Homoseksuaalinen nainen.
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 79

oceansoul
Noviisi
Viesti:

Suurin osa ihmisistä biseksuaaleja?

Viesti Kirjoittaja oceansoul » 23 Maalis 2011, 21:49

Joidenkin mukaan suurin osa ihmisistä olisi biseksuaaleja (ja vain pieni osa olisi siis pelkkiä hetero- tai homoseksuaaleja).

Mitäpä luulette, onko kyseinen väite totta?
Kieltävätkö monet ihmisistä toisen puolen itsestään ja määrittelevät itsensä "100% heteroksi", vaikka jossain syvällä mielen perukoilla olisi kiinnostusta myös samaan sukupuoleen? Vai onko tämä väite sittenkin ihan höpönlöpöä?

---

Itse uskon, että biseksuaaleja on enemmän kuin "täysin heteroita", mutta tämäkin riippuu tietenkin paljon siitä, miten biseksuaalisuus määritellään (riittääkö, että on vain seksuaalisia tuntemuksia, vai että pitäisikö lisäksi olla mm. romanttisia tuntemuksia)...
Seksibloggaaja @ http://housuitta.com.

ariesfire
Noviisi

Re: Suurin osa ihmisistä biseksuaaleja?

Viesti Kirjoittaja ariesfire » 23 Maalis 2011, 22:38

Määrittely tuossa taitaa aika isoa osaa näytellä. 100% hetero tarkoittanee siis, ettei samaan sukupuoleen tunne minkäänlaista vetoa, ei sitten vähäisintäkään. Itse olen huomannut olevani tällainen, tai no, ainakin 95%... Mutta heteroksi itseni katson kuitenkin. Ystäväpiirissäni on homoja, ja varsinkin heidän kanssaan on seksuaalisuudesta tullut puhuttua aika avoimesti. Toki heteromiesten myös, mutta heidän kanssaan ei useinkaan tule kovin luontevaa keskustelua. Heteronaisten kanssa vähän luontevampaa, mutta homomiehet ovat kyllä näistä asioista jutellessa aivan fants.. öh, ehdottomia! ;)
Miestenväliseen seksiin on myös mahdollisuuksia ollut, kerran läksin erään tutun homopariskunnan mukaan kun asian tiimoilta pitkät tovit kuppilassa puhuttiin. Mutta ei vain minusta sitten sitä sisäistä homoa löytynyt. Ei voi mitään, mieltä kuitenkin kohotti kanssakokeilijoiden harmittelu asian suhteen... 8-)

Kokemuspohjalta vaikuttaa, että binaisia on enemmän kuin miehiä. Tosin arvelen vahvasti, että miesten kohdalla kyse on pikemminkin asian kieltämisessä, naiset lienevät asian suhteen avoimempia. Tällainen mututuntuma.
Ja tosiaan, luulisin, että suurin osa ihmisistä on jossain määrin biseksuaaleja, määritelmästä riippuen, tosin.

Pekka
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka » 24 Maalis 2011, 08:33

Albert Kinseyhän aikoinaan teki noita seksuaalitutkimuksiaan ja totesi yksikantaan, että hyvin harva ihminen on täysin heteroseksuaali. Kinsey teki tutkimusten pohjalta kaavion, jossa seksuaalisuus esitetään liukuvana määreenä, eikä esimerkiksi absoluuttisena lokerointina.

Kuva

Minun mielestä biseksuaaleja ovat ne, joilla on seksuaalisia tuntemuksia molempia sukupuolia kohtaan (alkup. määritelmän mukaan). Romanttiset tuntemukset ovat paljon monimutkaisempi prosessi johon vaikuttavat niin monet muut seikat, että määrittelystä tulee todella vaikeaa.

Menipä taas perkele tieteelliseksi jauhamiseksi, anteeksi... koitan olla asiattomampi ens kerralla.
Seksinovellit.com | Foorumin säännöt |
Seksichat

"Having sex is like playing bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand." Woody Allen

oskari
Noviisi

Viesti Kirjoittaja oskari » 24 Maalis 2011, 13:39

Voisin kuvitella jossain tilanteessa harrastavani seksiä miehen kanssa mutta eipä sellainen tilanne ole oikeasti ollut lähelläkään. Sellaista novellitason fantasiointia vain, ja harvoin sellaisia novellejakaan luen. En usko että pystyisin rakastumaan mieheen missään olosuhteissa. Miesten välinen suutelu on ehkä yksi etovimmista asioista joita olen nähnyt, anteeks vaan homot..
Eli pidän toistaiseksi itseäni heterona jonka sisällä jossain syvällä saattaa asustella kaappi-bi... otan ehkä joskus asiasta selvää jos sopiva tilaisuus osuu kohdalle.
runkkarin lapset ei kylillä riehu

PuuhaPeTe
KiihkoMode

Viesti Kirjoittaja PuuhaPeTe » 08 Elo 2011, 07:59

Voihan tämä jossain määrin pitää paikkaansa, itse en ole sellaiseen mieheen törmännyt joka saisi kiinnostumaan. Tunnen paljon sekä homoja että bissejä, etenkin naisten keskuudessa tuntuu mun kokemuksen mukaan biseksuaalisuus olevan vähemmän salaista, ehkä jopa jossain määrin muoti ilmiö.

eternity
Noviisi

Viesti Kirjoittaja eternity » 30 Elo 2011, 11:24

PuuhaPeTe kirjoitti:etenkin naisten keskuudessa tuntuu mun kokemuksen mukaan biseksuaalisuus olevan vähemmän salaista, ehkä jopa jossain määrin muoti ilmiö.
Juu jotenkin tuntuu että yleensä me naiset tunnustetaan tuollainen bi-vivahteisuus helpommin kuin miehet. Itse olen naisen kanssa joskus aikoinaan kokeillut ja olihan se kivaa vaihtelua. Ehkäpä miehillä istuu niin syvässä se perinteinen suomalainen "äijämeininki", ettei siihen sovi mikään bi-vivahteiden myöntäminen, siitähän voi vaikka suorilta käsin saada homon leiman. :lol:

Jotenkin tuntuu että mun pääajatuksesta katosi se punainen lanka, sen siitä saa kun kuumehoureissa kirjottelee. Mutta älkää kanssaihmiset välittäkö :roll:

r0sv0
Noviisi

Viesti Kirjoittaja r0sv0 » 31 Elo 2011, 20:03

Miehiltä miehille deitti-ilmoituksia kun lukee, niin saa helposti sen kuvan että Suomi on täynnä bimiehiä, etenkin naimisissa olevia sellaisia. Tosin muutaman chat-keskustelun pohjalta tuntuu että suurin osa ei noista ole varsinaisesti biseksuaaleja siinä mielessä että he voisivat esim. seurustella toisen miehen kanssa. Kyseessä tuntuu olevan enemmänkin tilannesidonnainen biseksuaalisuus, eli nimen omaan tuo liukuminen seksuaalisuuden akselilla: kotoa ei seksiä heru ja naisten iskeminen on liian vaivalloista niin turvaudutaan siihen ns. helpoimpaan vaihtoehtoon.

Niin ja itse vastasin että biseksuaali mies, voisin kyllä seurustella miehen kanssa ja joskus jopa ihastunkin toisiin miehiin. Tosin ihan platonisesti...

Megapenis
Kisälli

Viesti Kirjoittaja Megapenis » 01 Syys 2011, 11:44

Luulisin, että meissä kaikissa on hiven bi-seksuaalisuutta. Jos ajattelen asiaa omalta kohdaltani, niin sopusuhtaisen lihaksikas adonismallinen miehen vartalo pienissä uikkareissa on kiva katsella ja saattaa joskus kiihottakin ja kaunis muodokas nainen pikku bikineissä saa viisarin värähtämäänja usein herkästi mahtavaan erektioon asti. Mutta yhdyntä miehen kanssa ei minua kiinnosta. Nautin itse kun käytän miesten pieniä stringejä.

Ensimmäiset panoni naapurin ihanien tyttöjen kanssa oli minulla 15-kesäisenä. Toisesta heistä sain sittemmin myös elämänkumppanin ja meillä on upeaa seksiä jatkunut jo parikymmentä vuotta.

En siis voi sanoa olevani bi-seksuaalinen. Mutta mitä mieltä olette edellä kertomastani?

bahana
Noviisi

Viesti Kirjoittaja bahana » 07 Syys 2011, 18:22

Megapenis kirjoitti:Luulisin, että meissä kaikissa on hiven bi-seksuaalisuutta. Jos ajattelen asiaa omalta kohdaltani, niin sopusuhtaisen lihaksikas adonismallinen miehen vartalo pienissä uikkareissa on kiva katsella ja saattaa joskus kiihottakin ja kaunis muodokas nainen pikku bikineissä saa viisarin värähtämäänja usein herkästi mahtavaan erektioon asti. Mutta yhdyntä miehen kanssa ei minua kiinnosta. Nautin itse kun käytän miesten pieniä stringejä.
Omat seksuaaliset kokemukseni ovat aina olleet naisten kanssa, mutta minulla on kuitenkin kiinnostusta kokeilla myös miehen kanssa. Kuitenkin kriteerini miehille ovat niin kovia, että on vaikea kuvitella sellaista löytyvän. Pitäisi olla kiinteä ja lihaksikas, virheetön iho, lyhyet hiukset, karvaton naama jne. Tyyliin fitness-harrastaja. Kyllä minä yhdyntääkin voisin kokeilla. Oikeastaan kerran elämässä täytyy päästä ottamaankin mieheltä takaapäin ihan vain mielenkiinnosta.

tuntm
Noviisi

Viesti Kirjoittaja tuntm » 09 Syys 2011, 19:56

Voisin kuvitella JOTAIN miehen kanssa tapahtuvan, mutta omasta mielestäni olen kaukana BI:stä, koska romanttisia ajatuksia ei miehistä ole koskaan, eikä yleensä mitään seksuaalisiakaan. Joku pikkutuhma niinpäin, että joku mies olis mun kropasta hyvin kiinnostunu, ja haluais esim kosketella vähän, kun mulla on tiettyjä vaatteita päällä. Tykkään myös pitää naisten uimapukua tai bikinien alaosa (en yläosaa tai rintsikoita ylipäätään). Noissa kiehtoo se materiaali, mitä ei miesten alusvaatteissa ole.

Mulla kanssa myös kriteerit miehen ulkonäölle ja käyttäytymiselle olis tosi korkeat. Saa laittaa viestiä, jos on jotain kommentoitavaa!

Vastaa Viestiin