Lantionpohjalihasten treenaus (naiset JA miehet)

Keskustelua melkein mistä vaan.
um84
Rakkauden ammattilainen

Re: Lantionpohjalihasten treenaus (naiset JA miehet)

ViestiKirjoittaja um84 » 04 Elo 2015, 14:09

Uteliaisuus iski:
Mitäs treenaminen sujuu?
um84 was here too?
Kukkanen
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja Kukkanen » 04 Elo 2015, 23:26

Kiitos kysymästä! Ihanaa, että edes jotakuta ihmistä kiinnostaa treenaamiseni.

Motivaati-ongelmia on ollut aika kauan, mutta viime aikoina oon ryhdistäytynyt. Vaihdoin hiukka treenityyliä; kasvatan voimaa nyt maastavedoilla ja sitten kun voimat ja itseluottamus on paremmassa kondiksessa, palaan aiempiin harjoituksiin.

On mennyt vähän hurmion puolelle asiat, mieluummin saan lukuisia orgasmeja kuin treenaan hampaat irvessä :P Mut kyllä tämä tästä! Vaik ei aina huvita, niin koetan pitää treenaamisessa rutiinin ja jos voimatreeni ei suju, niin tehdä sit edes kevyempää treeniä. Säännöllisyys on pääasia.
um84
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja um84 » 05 Elo 2015, 00:44

Kukkanen kirjoitti:Kiitos kysymästä! Ihanaa, että edes jotakuta ihmistä kiinnostaa treenaamiseni.

Jo vain... :)
Aina löytyy mielenkiintoa seurata keskustelua. Varsinkin kun näinkin antoisa aihe ja mielenkiintoiset jutut... ;)

Kukkanen kirjoitti:Motivaati-ongelmia on ollut aika kauan, mutta viime aikoina oon ryhdistäytynyt. Vaihdoin hiukka treenityyliä; kasvatan voimaa nyt maastavedoilla ja sitten kun voimat ja itseluottamus on paremmassa kondiksessa, palaan aiempiin harjoituksiin.

On mennyt vähän hurmion puolelle asiat, mieluummin saan lukuisia orgasmeja kuin treenaan hampaat irvessä :P Mut kyllä tämä tästä! Vaik ei aina huvita, niin koetan pitää treenaamisessa rutiinin ja jos voimatreeni ei suju, niin tehdä sit edes kevyempää treeniä. Säännöllisyys on pääasia.

Toivottavasti innostusta jne löytyy jatkossa(kin) treenaamiseen... :)
um84 was here too?
Kukkanen
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja Kukkanen » 06 Elo 2015, 00:37

No tänään tuli "maastoveto" ennätys, elikkä 17 kg, tosin oli jotenki vielä kipeä pillu naimisesta (vieläkin prkl!), joten en sit jaksanu vetää kuin 30 senttiä maata pitkin. Siis siten, että painoihin kiinni hihna, mutta vedän seisaaltaan lattiaa pitkin. Sekin on ihan tehokasta treeniä. Siinä on kans hyvä puoli se, että jos kuulat tippuu, senkun laittaa uudestaan, tai jos väsyy, voi pysähtyä hetkeks lepäämään. Ei oo kyllä mitään hajua, et kuin vertailukelpoisia tulokset on keskenään maastavedossa ja painot ilmassa. Varmasti maastaveto on jonkin verran kevyempää, mutta tosi vaikea sanoa, paljonko esim. 17kg maastavetona vastaisi ilmassa pidettyä. Toisaalta, ei sillä ole niin väliäkään, pääasia että treenaa niin että tuntuu, ja lyö aiemmat ennätykset samalla treenityylillä. Treenaan maastavedoilla nyt ainakin jonkin aikaa. Ja on siinäkin edistystä tullut, sillä aiemmin maksimi oli joku 15 kiloa.
Pitäis kyllä kokeilla perinteisellä treenityylilläkin että näkis, onko tullut edistystä vai takapakkia aiempaan nähden..
Neutral
Noviisi

ViestiKirjoittaja Neutral » 06 Elo 2015, 11:37

Oot Kukkanen kova mimmi. Olen mielenkiinnolla seurannut "treenipäiväkirjaasi" ja kunnoitan kavasti. Olisi mukava saada semmoista kuvamatskua myös. Olisihan se mukava katsella kuvaa, jossa 10 kg puntti riippuu häppäreiden välistä. Odottelen.
Kukkanen
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja Kukkanen » 06 Elo 2015, 13:53

Kiitos Neutral :) Mukava kuulla, että joitakuita kiinnostaa, ku oon lähinnä itseäni varten kirjoitellut. Tarviisin personal trainerin :D Joka kannustais ja patistais kovempiin tuloksiin..

Voisin patistaa miesystävää ottamaan muutaman kuvan. En lupaa millä aikataululla, mutta lähiaikoina.

Tänään olikin mukava aamu :) Halusin kokeilla kahdella sormella, onko tullut edistystä vaginan eri puolten hallitsemiseen. Olihan sitä! Jännitys tuntui voimakkaampana ja sain pidettyä muun osan aivan rentona, mutta yhden seinämän kerrallaan jännittyneenä. Oikea seinämä vaginan suuaukolta on hieman vahvempi kuin vasen, samoin etuseinämä on vahvempi kuin takaseinämä. Pitäs saada jollain keinolla tasapainotettua. Vaan mitenpä treenata kohdennetusti voimatreeniä takaseinämällä tai vasemmalla seinämällä??? Mä luulen, että tässä on vähän sama ilmiö, kuin siinäkin, että oikeakätisenä oikea käteni on aina hiukan vahvempi kuin vasen, aivopuoliskon takia. Varmaan treenatessakin vaistomaisesti käytän enemmän oikeaa puolta ja etuseinämää.

Kokeilin myös uutta juttua, että osaanko jännittää vaginassa syvällä olevia lihaksia pelkästään, ilman että suuaukko kiristyy. Osasin! Aika hauska tunne, kun sisällä seinämät on aluksi rentoina, sitten sieltä tulee esiin lihaksia.
Kerran sain erikoisen orgasmin ja mieskin huomasi, miten syvällä olevat lihakset sykkivät ilman, että suuaukko sykki.

Alkoi tehdä mieli ja kostuinkin, joten aloin sitten masturboimaan. Todella mukava, erittäin pitkä orgasmi masturbointiorkuksi! G-pistettä painelemalla sain. Puristi kunnolla ja nyt huomasin itsekin, että koko vagina jännittyi, myös sisältä. Sain jatkettua orgasmia pidempään hyväilemällä etuseinämää hellästi, se kesti kokonaisuudessaan jonkun 5-10 minuuttia eli ehkä pisin mitä olen masturboimalla saanut :) Sormien poisvetäminen tosin sattui taas. Ilmeisesti vaginan etuseinämä on se, mikä mulla kivun aiheuttaa. Sisääntyöntäminen ei satu, mutta orgasmin jälkeen poisvetäminen sattuu sairaasti, tuntuu kuin koko vagina koettaisi tulla mukana.. Kai siinä on jokin lihasjumi tai muuten kipeä kohta :(

Mukava on ollut huomata se, että lihasta on tullut myös sisemmälle vaginaan, eikä pelkästään suuaukolle. Kun aloin vuosi sitten treenaamaan, luulin että vain vaginan suuaukolla on lihaksia, mitä vahvistaa. Nykyään tiedän, että myös sisempänä on lihaksia. Itseasiassa aiemmin seksissä/dildoa työntäessäkin tuntui, että suuaukko oli selkeästi tiukin, syvemmälle upposi helpommin. Nykyään sinne syvemmällekin saa työntää ja tuntuu vahvasti sielläkin.

Vagina on kyllä hauskan eläväinen "otus". Se tuntuu elävän. Välillä seinämät kovettuu, vagina laajenee, tulee nestettä, tiukkenee, sykkii, puristuu, sykähtelee, jännittyy hitaasti, rentoutuu täysin... :)
Kukkanen
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja Kukkanen » 19 Loka 2015, 12:26

Nyt on niin, että joudun aloittamaan en nyt ihan lähtöpisteestä, mutta hyvin lähelle.
Kestävyyskunto on edelleen ihan hyvä, mutta kunnon voimatreeniä en ole tehnyt pitkään aikaan. Aloin olla liiankin tyytyväinen vaginaani, joten motivaatio treenata meni. Nyt huomaa sitten selkeästi vaikutukset: orgasmit ei ole niin vahvoja enää, en ole tosi pitkään aikaan saanut pitkää, voimakasta orkkua, ja yleensäkin orgasmin saanti on vaikeampaa -vaatii suuremman kiihotusasteen. Tuntuu, kuin olisin taas 20-vuotias, huonolla tavalla, nimittäin orkut ei oo niin vahvoja.
Kyllä edelleen saan useita orgasmeja silloin, kun olen todella kiihottunut. Ajatuksen voimalla en ole saanut pitkään aikaan enää :( Tuntuu, että se taito meni sitä mukaa, kun lihakset heikkeni.
Mun "teoria" onkin nyt se, että treenaaminen vahvistaa hermoyhteyksiä ja aivojen ja vaginan "yhteistyötä". Eli kun on hyvässä kunnossa oleva vagina, viesti kiihottumisesta menee aivoista vaginaan helpommin ja nopeammin, ja toistepäin. Ja kun vagina on vahva, se ei väsy niin nopeasti -pitkät, voimakkaat orkut on mahdollisia. Silti pelkkä treenaaminen ei tee autuaaksi, koska aivot on jokatapauksessa suurin sukupuolielin. Ei pelkkä henkinen hyvinvointi, eikä pelkkä fyysinen hyvinvointi suo parasta mahdollista nautintoa, vaan näiden yhdistelmä.
Välillä oon ajatellut, että miksi kannattaisi treenata, kun edelleen saan välillä useita orgasmeja seksin aikana. Joo, saan kyllä, välillä, mutta en enää niin usein ja niin helposti, eikä orkkujen voimakkuus ole enää samaa luokkaa.
Myöskin vaikutukset itsetuntoon ovat merkittäviä. Kun tietää, millaista on ollut ja mitä siis voisi olla, ei osaa enää olla tyytyväinen vähempään. Vaikkapa eilen, kun sain yhdynnässä orgasmin, mikä oli sillä kertaa melko heikko ja lyhyt, muutamia sekunteja vaan. Joo, tiedän että monelle naiselle sekin olisi huikeaa ja ennenkokematonta. Mutta ei mulle, koska olen tottunut paljon parempaan ja tiedän paremmasta. Mulle tuli pettymys ja itsesyytökset siitä, miten oonkin voinut laiskana laiminlyödä vaginaani ja sen hyvinvointia. En voi vaatia huippuorgasmeja, jos ei ole edellytyksiä niille.

On todella nöyryyttävä tunne, että joudun aloittamaan näin alusta. 3 kiloa pysyy max. 15 sekuntia, kontallaan :(
Kilo pysyy rapiat 3 minuuttia seisaallaan.

Mutta jostain se on lähdettävä. Niin nöyryyttävää kuin tämä onkin, aion tsempata itseäni "uuteen nousuun". Ja tällä kertaa en aio verrata itseäni koko aikaa maailmanmestariin ja kokea jatkuvaa huonommuutta, vaan aion verrata itseäni lähtötuloksiin -tähän kolmeen kiloon ja kiloon, treenaan eri asennoissa myöskin siis. Ja aion olla tyytyväinen jokaisesta edistymisestä.

Koska sisäinen motivaatio on vähän heikko, perustin sellaisen treenilippaan. Laitan hiluja rahaa aina, kun treenaan. Ja sit jossain vaiheessa, vaikkapa sitten, ku pääsen takaisin vanhalle tasolle, tai vaikka 10 kilon kunniaksi, sit lasken rahat ja teen niillä jotain mukavaa ja itselleni palkitsevaa :)

Ja vaikka kunto onkin romahtanut, ei mun silti ihan alusta tarvitse aloittaa. Vuosi sitten kesällä aloitin 220 grammasta, nyt sentään 3 kilosta :) Kyllä tämä tästä lähtee!!!
Kukkanen
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja Kukkanen » 28 Loka 2015, 15:06

Olo on aika nöyrä ja nöyryytetty, hävettää. Ei pelkästään lantionpohjanlihasten kunto, vaan myös yleinen kunto on laskenut. Sitä se teettää, kun alkaa liikaa painottaa hedonistisuutta ja tulee hälläväliä -asenne. Tyytyväisyys on kehityksen este. Toisaalta, haluan oppia uudenlaista asennetta: voin olla tyytyväinen itseeni tällaisenaan, mutta SILTI pyrkiä parempaan. Jos epäonnistun, se ei määritä minua ihmisenä. Vaikka olisin 100-kiloinen laiskapaska, minulla olisi silti ihmisarvoa, aivan niinkuin annan ihmisarvoa itsekin jokaiselle, niin mun pitäs antaa itsellenikin riippumatta siitä, millainen olen. MUTTA, en tietenkään halua 100-kiloiseksi, koska silloin elämä olisi vaikeampaa ja vähemmän nautittavaa. Liialliseen hedonistisyyteen pyrkiminen vie koko hedonismilta pohjan. Kohtuus siis.
Olen huomannut mystillisen asian; mieli vaikuttaa aivan älyttömästi kehoon. Voi olla, että lantionpohjassa on tiedostamattomia lihaksia ja vain osa on tietoisesti hallittavissa. Sillä heti, kun pelkään painojen tippuvan, edes vähän, heti kun epäilen että pysyyköhän ne enää kauaa, ne eivät todellakaan pysy. Tippuminen tuntuu olevan suoraan verrannollinen siihen pelkäämiseen. Pitäisi siis treenata paitsi fysiikkaa, myös mieltä. Parhaita tuloksia saan, kun ajattelen olevani vahva, enkä ajattele miten vaativa tehtävä on, tai moiti itseäni heikoksi. On tietysti hyvin vaikeaa tuntea itsensä vahvaksi 3 kiloa pitäessä. Viime syksynä se oli helpompaa, koska pääsin koko ajan pidemmälle. Nyt polku on tuttu, ja on vaikeaa tuntea itsensä vahvaksi 3 kilolla 12 kiloon verrattuna.
Koska mieli ja mielialat vaikuttavat niin paljon, olenkin nyt ottanut tärkeimmäksi tavoitteeksi treenata säännöllisesti. Takapakit kuuluvat asiaan; jonain päivänä ei vain onnistu, jos mieli on maassa. Se ei tarkoita, että olisin heikentynyt edellisestä kerrasta, en vain henkisesti pysty samaan, jolloin vaginakaan ei "tottele".
Viime syksynä treenimetodina oli, että aina on *pakko* ylittää edellinen tulos, treeni ei ole muuten mistään kotoisin. Nyt taas koetan olla lempeämpi itselleni; jos en riko edellistä ennätystä, se ei haittaa, pääasia on, että yritän, ja että kestän myös epäonnistumiset. Rahaa tosin laitan lippaaseen vain silloin, kun koen todella ylittäneeni itseni tai onnistuneeni. Mutta perustreeniä teen säännöllisesti -nyt kevyillä painoilla 1-2 päivän välein, painojen kasvaessa sitten 2-3 päivän välein.
En tiedä miksi, mutta jostain syystä kehitys on tänä syksynä hitaampaa kuin viime syksynä. Arvelen syyksi aivot. Viime syksynä puhkuin uutta intoa ja muutosvoimaa, puristin itseäni parempiin suorituksiin, oli tahdonvoimaa. Nyt ei ole samanlaista puhtia. Mutta nyt onkin ajatuksena, että ei ole mitään kiirettä -hitaasti hyvä tulee, en halua samanlaista romahdusta kuin viime keväänä.
Välillä käy mielessä sekin, että onko lantionpohjanlihakset voineet jotenkin vaurioitua, kun mulla oli pitkä emätintulehdus, jota en tajunnut heti hoitaa :( Paha sanoa. Mitään muita "oireita" ei ole, kuin se, että vaginan kunto on heikentynyt, ja sille todennäköisempi selitys on voimatreenin puute :D Ja VAIKKA vagina olisikin vaurioitunut, niin siihenkin auttaa vain treeni.

Jotain positiivista kuitenkin:
-Sain eilen orgasmin ajatuksen voimalla linja-autossa. Vieläpä melko nopeasti :) Orkku ei ollut kyllä älyttömän voimakas, mutta miellyttävä kuitenkin. Harmi, että orkku loppui kesken, kun meinasin ajaa pysäkin ohi (avasin silmät juuri oikealla hetkellä :D). Eli taito ei ole sittenkään kadotettu! Voi olla, että tässä(kin!) asiassa psyyke on isommassa roolissa; kun olen ajatellut, että taito on pilalla, on ollut vaikeampi keskittyä ja paljoa en ole edes yrittänyt saada ajatuksen voimalla, koska olen ajatellut, ettei se ehkä kuitenkaan enää onnistu lihasten heikentymisen takia. Eilen oli valmiiksi niin himokas olo (tunsin pikkareiden hieman kastuvan bussissa :P), että päätin kokeilla ja onnistuin.
-3kg pysyi 40 sekuntia. Se ei tunnu enää niin haastavalta. Tosin, tuntuu että mieleni estää kehityksen; aina 30 sekuntin kohdilla alan pelkäämään, että painot tippuu, ja niin ne sitten tippuukin hyvin pian. Jollain pitäis saada pelko pois! Pelkään epäonnistumista. Mut oon koettanut ottaa sellaisen asenteen, että jos epäonnistun, sitten vaan yritän uudelleen.. ja uudelleen.. ja vielä uudelleen. Oon ajatellut, että tuleehan siinäkin treeniä :D Ja nyt on tosiaan oleellisinta kartuttaa peruskuntoa takaisin, tyyli on vapaa.
-Seksi on edelleen ihanaa ja se on pääasia <3
um84
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja um84 » 31 Loka 2015, 01:25

http://m.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/20 ... 3_lz.shtml

Artikkelin mukaan muinaiseksi taitolajiksi titeerattu taito tuo superorgasmin. Kovasti kehuttiin lantiopohjalihaksia... ;)
um84 was here too?
Kukkanen
Rakkauden ammattilainen

ViestiKirjoittaja Kukkanen » 31 Loka 2015, 02:14

Joo onhan niistä iloa monella saralla!
Iteki vois joskus kokeilla. Mua ei kyllä lantionpohjanlihasten supistelu seksin aikana kiihota, vaan päinvastoin täydellinen rentoutuminen ja vapautuminen. Joten jos rupeisin miestä "lypsämään", niin ihan puhtaasti miestä miellyttääkseni tekisin sen ja työstähän se kävis.. Oon joskus vähän tehnytkin, mutten kovin pitkään. Tuntuu kuulemma hyvältä, mutta ei nyt niiiin hyvältä. Riippuu ehkä vähän miehestäkin; mun mies tykkää muutenkin ite dominoida, hallita ja olla päällä, niin saattais ottaa hänen kärsivällisyyden päälle vaan maata paikoillaan :D Mutta vois toki ehdottaa ja etenkin kunhan kunto kohenee uudelleen tästä. Joskus mies tykkää hyvin paljon olla allakin, mut pääosin mieluummin itse nai, eikä niinkään tykkää olla passiivisena. Mulla taas toistepäin, on ihana vaan nauttia eikä tehdä mitään ylimääräistä :D Parasta maata aivan rentona ja antaa toisen miellyttää rakastavasti.

Mutta lantionpohjan treenaamisesta on todellakin hyötyä etenkin naiselle itselleen, toki myös miehestä treenattu nainen tuntuu paremmalta.

Olen nyt orjallisesti pysynyt treenisuunnitelmassa, hyvä minä! Tästä tämä todellakin lähtee uudelleen. 1kg pysyi tänään seisaaltaan 5.30 minuuttia. Tuntui, et ois voinut pitää sitä vaikka kuinka, mutta sit kun loppui usko itseeni, tippui myös paino. Mystisen paljon vaikuttaa mieli. Lieköhän osa lihaksista ei-tahdonalaisia, ja kun tulee itse-epäily, noiden ei-tahdonalaisten lihasten tuki häviää ja tahdonalaisissakin heikkenee >paino tippuu? Toisaalta tämä on tosi hyvä, koska tulee harjoitettua mielenhallintaa, tsemppausta ja positiivista ajattelua samalla! Heti, kun ajatukset kääntyy liian negatiivisiksi, sen todella huomaa ;D
4 kg:kin pysyi jo 3 sekuntia (pari päivää sitten ei yhtään), joten kyllä tässä edistystä tulee!

On tietysti noloa, että tulos on tippunut 12 kilosta 4:ään, mutta aion korjata asian. Tuleehan urheilijoillekin takapakkeja välillä ja voi tuntua tosi turhauttavalta nousta pohjilta, mutta silti moni nousee.. Ei tämä tähän kaadu.
Ja nyt musta tuntuu, että lähtökohdat on terveemmät -voin onnistua paremmin pidemmällä tähtäimellä. Kun olen kerran kokenut "rappion" ja motivaation hiipumisen, osaan ehkä paremmin tsempata itseäni ja pitää asiat oikeissa mittasuhteissaan :)

Palaa sivulle “Vapaa sana”